Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Recenze - fotoaparáty
Canon EOS 700D v testu
2. srpna 2013, 06.37 | „Sedmistovka“ plně vychází z předešlého modelu EOS 650, který poměrně brzy po jeho uvedení na trh v portfoliu spotřebitelských zrcadlovek Canon nahradila. Pro test jsem použil především nový základní setový zoom EF-S 18–55 mm 1:3,5–5,6 IS STM, který výrobce představil spolu s EOS 700D a 100D, ale také EF 17–40 mm 1:4L USM a EF 100 mm 1:2,8 Macro USM.
Přístroj využívá senzor CMOS APS-C Hybrid AF II s rozlišením 18 megapixelů a obrazový procesor DIGIC 5, umožňuje fotografovat souvisle rychlostí 5 snímků za sekundu, což lze s výhodou využít pro fotografování rychlých akcí, a dotykový LCD panel Clear View II zase umožňuje variabilní úhel natočení a naklopení přesně podle potřeb uživatele ať už fotografuje, nebo pořizuje videozáznam. Veškeré základní údaje i řadu podrobností obsahuje první článek věnovaný EOS 700D, který si můžete otevřít v novém okně. Recenze je zaměřena hlavně na test obrazové kvality, vybrané funkce a možnosti, které fotoaparát nabízí a na další důležité nebo zajímavé podrobnosti. Chcete-li, můžete si v novém okně pro srovnání otevřít i recenzi zrcadlovky EOS 600D, z níž vycházel model EOS 650D a která je dosud běžně v prodeji.
Tělo bez nasazeného objektivu a vybrané základní systémové segmenty, obrazový snímač CMOS formátu APS-C s rozměry 22,3 × 14,9 mm, který je opatřen systémem pro odstraňování prachu a jiných drobných nečistot, elektronický obvod s procesorem DIGIC 5, snímač autofokusu, který je propojen i s obrazovým snímačem a tvoří hybridní systém automatického zaostřování, a jednotka závěrky. Pro upevnění výměnných objektivů je použit přípojný systém s bajonetem, který umožňuje používat objektivy EF i EF-S. Pro přepočet ohniskové vzdálenosti na formát šíře 35 mm slouží koeficient 1,6×.
Optický TTL hledáček je kompaktní, zrcadlový, má pokrytí (svislé a stejně tak i vodorovné) přibližně 95 % záběru a zvětšení obrazu přibližně 0,85×. Zaostřovací matnice je fixní. Polopropustné sklopné zrcadlo s rychlým návratem má udávaný reflexní poměr přenosu světla 40:60. Při použití objektivu EF 600 mm f/4 nebo kratší ohniskové vzdálenosti nedochází k oříznutí obrazu na zrcátku.
Samozřejmostí je možnost kontroly hloubky ostrosti pomocí samostatného tlačítka. To je umístěno pod robustním tlačítkem pro odemknutí zámku, který bezpečně zajišťuje připojený výměnný objektiv.
Detailní pohled na okulár hledáčku a ovladač dioptrické korekce (ta má rozsah od -3 do +1 dioptrie, pokud některému uživateli nestačí, lze dokoupit speciální dioptrický nástavec). Měkká očnice je standardní.
Dotykový displej typu TFT LCD Clear View II s úhlopříčkou 7,7 cm (3 palce) má poměr stran 3:2, rozlišení přibližně 1 040 000 obrazových bodů, téměř 100% pokrytí a takřka 170° pozorovací úhel (vodorovně i svisle). Povrchová úprava efektivně omezuje vytváření šmouh. Nastavení jasu je možné v sedmi úrovních.
Displej poslouží jak pro komponování záběrů v režimu živého náhledu nebo při snímání videoklipů, tak pro prohlížení a základní úpravy snímků a klipů, zobrazuje histogramy, jasový i barevné, a indikuje přepaly, zobrazuje obrazovku rychloovladače a slouží k nastavení a ovládání fotoaparátu jako takového. Pružnost použití displeje a hlavně fotoaparátu jako takového přirozeně rozšiřuje jeho umístění na výklopném a otočném panelu.
Pro bližší informace o hybridním systému automatického zaostřování, systém TTL měření světla a další s nimi spojené prosím klikněte na odkaz a podívejte se do prvního článku o EOS 700D. Autofokus během testování fungoval spolehlivě a za běžných podmínek také rychle. Přirozeně je vhodné volit vhodné režimy a funkce podle charakteru scény a dané situace, stejně tak jak to platí pro samotnou správnou volbu dalších parametrů expozice. Výborně se osvědčily funkce jako inteligentní průběžné zaostřování a jako už tradičně volby AF bodů, které se promítají v hledáčku a jsou indikovány na displeji. Exponometrický systém je spolehlivý, flexibilní a uživatel má několik možností pro vhodnou kontrolu a úpravu expozice podle momentální potřeby nebo tvůrčích záměrů. Jednou z takovýchto funkcí je třeba tradiční automatická optimalizace jasu.
Samozřejmě nechybí ani další funkce včetně korekce vad vybraných objektivů, konkrétně vinětace a barevné odchylky. V sekci vybraných zkušebních snímků můžete posoudit účinek obou těchto automatických funkcí.
Pro fotografování i natáčení videa lze využít automatický inteligentní scénický režim a otočný volič režimů dále nabízí režimy Bez blesku, Kreativní automatický, Portrét, Krajina, Detail, Sport, pozici Scény s volbou konkrétních programů v menu (viz níže) a dále je k dispozici programová automatická expozice, automatická expozice s předvolbou času (1/4000–30 s + dlouhá expozice/Bulb), automatická expozice s předvolbou clonového čísla a pro fotografie i video lze využít i režim s ručním nastavením všech parametrů expozice. Režimy řízení mají volby jednotlivé, souvisle, samospoušť (2 s, 10 s + dálkové snímání, 10 s + po sobě následující snímky 2–10). Souvislé snímání má maximální rychlost cca 5 obr./s pro přibližně 22 snímků typu JPEG, anebo 6 RAW.
Volba SCN obsahuje tři speciální programy: Noční portrét, Noční scéna z ruky a Ovládání HDR podsvětlení, tedy zobrazení s vysokým dynamickým rozsahem, kdy systém přístroje pořídí v rychlém sledu tři různě exponované snímky a vygeneruje z nich jeden s optimalizovaným rozsahem jasů a stínů a s upraveným barevným podáním.
Scénické programy nabízejí možnost uživatelského nastavení, které je koncipováno obdobně jako u režimu kreativní automatika v kombinaci s tvůrčími efekty.
Fotoaparát samozřejmě disponuje sadou Stylů snímků: Automatický, Standardní, Portrét, Krajina, Neutrální, Věrný, Černobílý, a to vždy s možností úpravy parametrů obrazu, a až tři definované uživatelem.
Sada speciálních efektů, hravě-tvůrčích digitálních filtrů, nabízí tyto volby: Č/B zrno, Měkké ostření, Efekt objektivu typu "rybí oko", Efekt olejomalby, Efekt akvarelu, Efekt levného fotoaparátu, tedy zobrazení simulující použití dírkové komory, a Efekt miniatury, který je dostupný i pro natáčení videa. Efekty můžeme aplikovat na už pořízené snímky během jejich úprav přímo ve fotoaparátu, přičemž originální obrázek je vždy zachován, ale v režimu živého náhledu je můžeme využít i pro snímané záběry. Pak ovšem máme pouze snímky ovlivněné těmito digitálními úpravami.
Ukázka možností při použití sady speciálních efektů v režimu s živým náhledem na displeji: Efekt objektivu typu "rybí oko" nabízí tři stupně zkreslení obrazu, obdobně jako Efekt dětského fotoaparátu zase nabízí normální, teplejší nebo chladnější podání a podobně.
Přístroj umožňuje snímat i za velmi nízké hladiny osvětlení i bez použití umělého osvětlení, umožňuje ale také použít vestavěný výklopný blesk s dosahem záblesku přibližně 13 m a výkonné i speciální externí blesky připojené pomocí aktivních sáněk (+ Wireless + synchronizační konektor). Samozřejmostí je možnost podle potřeby upravit expozici s bleskem, během testu jsem se zaměřil hlavně na doladění síly záblesku tak, aby byl snímaný malý objekt osvětlen citlivě a bez výrazných stínů, nejlépe zcela bez stínů, viz sekce s vybranými zkušebními snímky.
Pro ukládání datových souborů lze použít paměťové karty SD, SDHC i SDXC (UHS-I) a zajištěna je také kompatibilita s kartami typu Eye-Fi pro využití bezdrátového Wi-Fi připojení.
Pro připojení k počítači nebo fotografické tiskárně lze využít rozhraní USB 2.0, s nímž je kombinován videovýstup (PAL/NTSC). Pro připojení k HDTV a dalším zobrazovacím zařízením lze využít výstup mini HDMI (kompatibilní s HDMI-CEC). Samozřejmostí je zdířka pro kabelový dálkový ovladač a konektor pro externí mikrofon (stereofonní minijack 3,5 mm; zvuk videa MOV/Motion JPEG s kodekem H. 264 s maximem 1920 × 1080 px a snímkovou frekvenci 29,97/25/23,976 obr./s je lineární PCM, zabudovaný mikrofon je stereofonní, reproduktor monofonní, úroveň nahrávání lze ručně nastavit).
Dokoupit je možno dálkové ovládání RC-6, externí GPS jednotku GPE2, bateriové madlo BG-E9 s ovladači pro pohodlné snímání na výšku a samozřejmě různé externí blesky, objektivy, snímací filtry nebo ochranné pouzdro a další příslušenství v rámci modulárního systému EOS i mimo něj.
Základním zdrojem energie je dobíjecí 7,2V lithium-iontová baterie LP-E8 s kapacitou 1120 mAh, což představuje energii 8,1 Wh. Na jedno plné nabití umožňuje pořídit přibližně 440 snímků (podle norem CIPA; teplota 23 °C, automatická expozice 50 %, expozice s bleskem 50 %). Indikátor stavu baterií má 4 úrovně. Dokoupit je možno sadu adaptéru ACK-E8 pro napájení z elektrické sítě. Tělo je vyrobeno z nerezové oceli a polykarbonátové pryskyřice zpevněné skelnými vlákny. Má rozměry 133,1 × 99,8 × 78,8 mm a hmotnost přibližně 580 g (včetně baterie a paměťové karty).
Uživatelský test – výběr zkušebních snímků
Pro testování jsem používal hlavně nový setový zoom EF-S 18–55 mm 1:3,5–5,6 IS STM, použil jsem ale také objektiv EF 100 mm 1:2,8 Macro USM a základní zoom EF 17–40 mm 1:4L USM. Celková obrazová kvalita je výborná, srovnatelná s výstupy z předchozího modelu EOS 650D, a i když je fotoaparát optimalizován hlavně pro rychlou momentní a reportážní fotografii, má dobrý dynamický rozsah. Nároční tvůrci jej mohou ještě rozšířit, využít funkci HDRI – High Dynamic Range Imaging – zobrazení s vysokým dynamickým rozsahem, anebo pracovat se 14bitovými obrazovými soubory RAW.
Hranová ostrost je velmi dobrá, šikmé struktury mají jen mírně zvýšené třepení, které ovlivňuje ostrost jen minimálně, hrany nemají přehnaně zvýšený kontrast pro dosažení lepšího vizuálního dojmu při posuzování ostrosti. Ohnisková vzdálenost 29 mm (ekvivalent 35mm formátu: 46,4 mm), čas expozice 0,3 s, clona 5,6 a citlivost 100 ISO.
Snímek z reálného prostředí pro posouzení ostrosti a prokreslení jemných detailů obrazu při dvou hodnotách citlivosti. Vlevo ISO 200 (čas expozice 1/8 s), vpravo ISO 1600 (čas 1/60 s); clona byla 11 a ohnisková vzdálenost 47 mm (po přepočtu na 35mm formát 75,2 mm).
Celková tonální reprodukce je při snímání v exteriéru realistická. Žluté žárovkové světlo vyvážil plně automatický režim s posunem k teplejšímu podání, režim Žárovka byl téměř přesný.
Kromě automatického vyvážení bílé je možno využít režimy vyvážené pro vybrané teploty chromatičnosti (Denní světlo, Stín, Zataženo, Žárovkové osvětlení, Bílé zářivkové osvětlení, Blesk),
Možná je i kompenzace vyvážení bílé (modrá-jantarová/purpurová-zelená vždy v rozsahu ±9 kroků) a funkce WB Autobracketing, tedy automatické posouvání vyvážení bílé. Uživatel také může vyvážení provést ručně a zaregistrovat si jedno nastavení v paměti. Přímé nastavení barevné teploty v Kelvinech není možné.
Ekvivalent citlivosti ISO má základní rozsah od 100 do 12 800 a v rozšířeném režimu je dostupná ještě hodnota ISO 25 600. Automatika nastavuje hodnotu citlivosti v rozsahu 100 až 6400 ISO s tím, že uživatel může rozsah omezit na maximálně 3200, 1600, 800 nebo 400 ISO. Digitální obrazový šum, barevný i jasový, roste spolu s citlivostí, u nižších hodnot velmi mírně a celkově má velice přirozený, nerušivý charakter. Do hodnoty 800 ISO je nízký, do hodnoty 3200 ISO je míra šumu jen mírně vyšší, u hodnoty 6400 ISO už je šum výraznější, u 12 800 ISO vysoký a v rozšířeném režimu s hodnotou 25 600 ISO velmi výrazný, omezující.
Šum na snímku z reálného prostředí při dvou různých citlivostech. Vlevo ISO 200 (čas expozice 0,5 s), vpravo ISO 1600 (čas 1/60 s); clona byla 11 a ohnisková vzdálenost 47 mm (ekv. 35mm formátu 75,2 mm).
K dispozici jsou dvě uživatelské funkce pro snížení obrazového šumu. První je možno využít při časech expozice 1 s a delších. Buďto ji nepoužijeme, nebo ponecháme její použití na systému přístroje (Auto), anebo ji uživatelsky zapneme, takže „zpracuje“ každý snímek s dlouhým časem expozice. Druhá je určena pro snížení šumu při použití vysoké citlivosti. Opět ji můžeme zcela vypnout, nebo vybereme jeden ze tří standardních režimů, tedy s nízkou, standardní a vysokou mírou snížení šumu, anebo můžeme použít pokročilou vícesnímkovou optimalizaci šumu, kdy přístroj pořídí v rychlém sledu čtyři snímky, ze kterých vygeneruje snímek s efektivně sníženým šumem. Jak systém pracuje, to můžete posoudit ze tří připojených příkladů. Vždy jsem nastavil maximální hodnotu citlivosti 25 600 ISO.
První příklad je výřez z testovací tabulky. Čas expozice 1/800 s, clonové číslo 5,6 a ohnisko 29 mm (ekv. 46,4 mm). Proužek nahoře – funkce vypnuta, směrem dolů pak nízká, standardní a vysoká míra snížení šumu a zcela dole čtyřsnímková optimalizace šumu, která poskytuje nejlepší výsledek.
Ukázka z reálného prostředí pro lepší posouzení, jak je ovlivněno podání různých jemných detailů obrazu a zda a jak se projeví barevný posun. Čas 1/1000 s, clona 11 a ohnisko 47 mm (ekv. 75,2 mm). Proužky jsou ve stejném pořadí jako u první zkoušky.
Třetí zkouška: drobný barevný objekt před hřbety knih různých barev a struktur – výřez. Čas 1/1000 s, clona 11 a ohnisko 47/75,2 mm.
Režim Kreativní auto – volba míry rozostření pozadí. Ohnisko maximální, 55 mm (ekv. 88 mm). Nahoře více rozostřené pozadí díky cloně 5,6, čas expozice byl 1/100 s a citlivost 400 ISO, dole méně rozostřené pozadí – systém použil clonu 11, čas expozice zachoval 1/100 s, ale citlivost zvýšil na 1600 ISO.
A pro srovnání – úprava ostrosti/rozostření pozadí s využitím programu s preferencí clonového čísla. Ohnisko také maximální, tedy 55 mm (ekv. 88 mm). Nahoře více rozostřené pozadí díky cloně 5,6, čas expozice byl 1/100 s a citlivost 400 ISO, dole méně rozostřené pozadí – nastavil jsem různá clonová čísla od 11 výše, pro tuto ukázku jsem vybral 32, čas expozice byl 0,3 s a citlivost jsem samozřejmě neměnil.
Využití funkcí automaticky opravujících dvě vady objektivů, tmavnutí obrazu ke krajům, zejména v rozích, a barevnou odchylku, způsobující neostrost. Zobrazeny jsou vždy jen levé části snímků, vlevo obě funkce vypnuty, uprostřed použita funkce eliminující vinětaci, tmavnutí krajů, a vpravo použity obě funkce, tedy i oprava zkreslení obrazu. Ohnisko minimální, tedy 18 mm (ekv. 28,8 mm), clonové číslo 3,5, čas expozice 1/125 s a citlivost 400 ISO.
Některé možnosti úprav snímků: živé barvy a různé úpravy černobílé fotografie pomocí digitálních filtrů simulujících účinky snímacích filtrů v černobílé fotografii plus uplatnění filtrů simulujících tónování nebo barvení. Ohnisko 55 mm (ekv. 88 mm), čas 1/13 s, clona 11 a citlivost 400 ISO.
A zde alespoň tři možnosti zobrazení v neutrální šedé škále. Ohnisko 55 mm (ekv. 88 mm), čas 1/13 s, clona 11 a citlivost 400 ISO.
Svíčka I. Řada snímků s živým barevným podání až po neutrální černobílé. Ohnisko 55 mm (ekv. 88 mm), čas expozice 2 s, clonové číslo 16 a citlivost 100 ISO.
Svíčka II. Ohnisko 55 mm (ekv. 88 mm), čas 2 s, clona 16 a citlivost 100 ISO.
Svíčka III. Ohnisko 100 mm (ekv. 160 mm), čas 2 s, clona 16 a citlivost 100 ISO. Objektiv EF 100 mm 1:2,8 Macro USM.
Integrovaný výklopný blesk a drobný objekt. Zcela vlevo je pro srovnání snímek bez použití blesku. Expozici s bleskem není žádný problém optimalizovat tak, aby záblesk byl citlivý a nasvítil objekt bez vzniku stínů. Ohnisko vždy 55 mm (ekv. 88 mm), clona 5,6 a citlivost 100 ISO. Zcela vlevo a uprostřed čas 1/13 s, vpravo 1/10 s.
Integrovaný výklopný blesk + drobný objekt + vybrané hravě-tvůrčí digitální efekty. Vlevo normální podání, následuje podání s živými barvami, efekt akvarelu a efekt dírkové komory či foťáku na hraní. Ohnisko 55 mm (ekv. 88 mm), čas 1/13 s, clona 5,6 a citlivost 100 ISO.
Kočka s využitím blesku, ovšem tentokrát externího Canon Speedlite 580EX a s nepřímým zábleskem – s využitím odrazu záblesku od stropu. Ohnisko 50 mm (ekv. 80 mm), čas 1/60 s, clona 5,6 a citlivost 1600 ISO.
Městská krajina I. Ohnisková vzdálenost 18 mm (ekv. 28,8 mm), čas 1/800 s, clona 5,6 a citlivost 100 ISO.
Městská krajina II. Ohnisková vzdálenost 18 mm (ekv. 28,8 mm), čas 1/800 s, clona 5,6 a citlivost 100 ISO.
Městská krajina III. Vlevo standard, vpravo režim HDRI – zobrazení s vysokým dynamickým rozsahem. Ohnisková vzdálenost 18 mm (ekv. 28,8 mm). Vlevo čas 1/500 s, clona 7,1 a citlivost 100 ISO, vpravo čas 1/640 s, clona 11 a citlivost 400 ISO.
Městská krajina IV, výrazný efekt olejomalby. Ohnisková vzdálenost 55 mm (ekv. 88 mm), čas 1/100 s, clona 5,6 a citlivost 100 ISO.
Noc I, různá hodnota citlivosti, ohnisková vzdálenost 18 mm (ekv. 28,8 mm). Nahoře vlevo clonové číslo 22, čas expozice 30 s a citlivost 800 ISO. Následuje řada se vzrůstající hodnotou citlivosti a shodným clonovým číslem 16: 1) 800 ISO, čas 30 s; 2) 1600 ISO, čas 15 s; 3) 3200 ISO, čas 6 s; 4) 6400 ISO, čas 3,2 s; 5) 12 800 ISO, čas 2 s; 6) 25 600 ISO, čas 0,8 s.
Noc II. Objektiv EF 17–40 mm 1:4L USM. Vlevo ohnisková vzdálenost 17 mm, vpravo 40 mm (ekv. 27,2 a 64 mm), čas 30 s, clona 16 a citlivost 400 ISO.
Noc III. Ohnisková vzdálenost 18 mm (ekv. 28,8 mm), čas 30 s, clona 22 a citlivost 400 ISO.
Vlak I. Ohnisko 18 mm (ekv. 28,8 mm), čas 1/200 s, clona 11 a citlivost 100 ISO.
Vlak II. Ohnisko 18 mm (ekv. 28,8 mm), čas 1/200 s, clona 11 a citlivost 100 ISO.
Vlak III. Ohnisko 21 mm (ekv. 33,6 mm), čas 1/200 s, clona 8 a citlivost 100 ISO.
Vlak IV – efekt miniatury I. Ohnisko 55 mm (ekv. 88 mm), čas 1/320 s, clona 10 a citlivost 400 ISO.
Vlak V – efekt miniatury II. Ohnisko 55 mm (ekv. 88 mm), čas 1/100 s, clona 6,3 a citlivost 100 ISO.
Krátce na závěr
Canon EOS 700D je technicky nejvíce vyspělý model v řadě spotřebitelských DSLR přístrojů Canon EOS, a to díky všem stěžejním systémům, zejména obrazovému senzoru CMOS APS-C Hybrid AF II s rozlišením 18 megapixelů, obrazovému procesoru DIGIC 5, systému TTL měření světla s SPC modulem se 63 zónami a systému automatického zaostřování s devíti křížovými AF body, modulem TTL-CT-SIR a hybridním propojením se senzorem CMOS. Jen by tento „hybridní AF“ v režimu s živým náhledem na displeji a v režimu natáčení videa mohl být rychlejší. Výborně fungoval autofokus se sledováním vybraného objektu a předností je osvědčený pohotový výběr bodů AF, aniž by fotograf musel oddálit oko od okuláru hledáčku a přestat se soustředit na záběr. Škoda, že výrobce tradičně nevybavuje své digitální zrcadlovky LEDkou s funkcí pomocného osvětlení autofokusu při snímání za slabšího osvětlení. Tuto funkci spojuje s elektronickým bleskem, jeho použití se ovšem v řadě situací příliš nehodí.
Přístroj umožňuje fotografovat souvisle rychlostí 5 snímků za sekundu, což lze s výhodou využít pro fotografování rychlých akcí. Dotykový LCD panel Clear View II umožňuje variabilní úhel natočení a naklopení a poslouží s výhodou k dotykovému ovládání především v režimu živého náhledu a také při pořizování videozáznamů. Dotykové rozhraní je intuitivní a po všech stránkách bezvadně funkční.
Celková kvalita obrazu je výborná i při použití snímků formátu JPEG, uživatel může využít celou řadu funkcí, jimiž může vhodně nastavit a upravit parametry expozice, a pokud chce pracovat se 14bitovými obrazovými soubory RAW, může využít excelentní editační program Canon Digital Photo Professional, který je tradičně součástí softwarového vybavení v prodejním balení (stejně jako Picture Style Editor). Využít je možno i funkce jako automatická korekce vinětace a chromatické aberace a další pokročilé a sofistikované funkce, jen je třeba počítat s tím, že mají vliv na výdrž baterie, která je i tak pod průměrem v dané třídě amatérských digitálních zrcadlovek.
Vezmeme-li v úvahu, že tělo digitální zrcadlovky Canon EOS 700D pro amatérské uživatele má stanovenu orientační maloobchodní cenu 17 490 Kč a základní kit fotoaparátu s novým objektivem EF-S 18–55 mm 1:3,5–5,6 IS STM má orientační MOC 20 990 Kč, vychází „orientační“ poměr ceny a užitné hodnoty (nebo výkonu, chcete-li) velmi dobře až výhodně.
Přílohy:
canon_eos700d_amalka.jpg (8 696,03 kB)
canon_eos700d_art.jpg (3 824,10 kB)
canon_eos700d_barven.jpg (8 311,08 kB)
canon_eos700d_blitz01.jpg (15 603,88 kB)
canon_eos700d_blitz02.jpg (16 938,36 kB)
canon_eos700d_cb.jpg (3 814,95 kB)
canon_eos700d_creative_auto_pozadj.jpg (12 999,03 kB)
canon_eos700d_efekt_olejomalby.jpg (24 480,41 kB)
canon_eos700d_night01citlivost.jpg (17 813,28 kB)
canon_eos700d_night02.jpg (16 537,89 kB)
canon_eos700d_night03.jpg (9 038,40 kB)
canon_eos700d_normal_a_hdri.jpg (17 590,69 kB)
canon_eos700d_ost_hran.jpg (3 694,17 kB)
canon_eos700d_ost_real.jpg (25 591,02 kB)
canon_eos700d_plener01vertical.jpg (20 613,61 kB)
canon_eos700d_plener02.jpg (11 132,09 kB)
canon_eos700d_prioclony_pozadj.jpg (12 599,91 kB)
canon_eos700d_sum.jpg (8 663,12 kB)
canon_eos700d_sum_real.jpg (15 391,15 kB)
canon_eos700d_sumu_redukce.jpg (14 080,61 kB)
canon_eos700d_sumu_redukce_knihy.jpg (24 238,64 kB)
canon_eos700d_sumu_redukce_real.jpg (21 292,45 kB)
canon_eos700d_svicka02.jpg (11 444,15 kB)
canon_eos700d_svicka03.jpg (5 835,60 kB)
canon_eos700d_svicka_vertigo.jpg (18 356,22 kB)
canon_eos700d_vady_lensu.jpg (10 099,50 kB)
canon_eos700d_vlak01.jpg (7 048,63 kB)
canon_eos700d_vlak02.jpg (8 507,54 kB)
canon_eos700d_vlak03.jpg (8 259,67 kB)
canon_eos700d_vlak04miniatura.jpg (7 474,07 kB)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tématické zařazení:
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014