Praxe - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Praxe

Perspektiva a kompozice - 6. Hloubka ostrosti

2. června 2008, 00.00 | Mocný nástroj pro vyjádření prostoru na fotografii je hloubka ostrosti. Rutině si osvojit práci s ní je proto velmi důležité zejména v reportážní praxi, kde na přípravu snímku není mnoho času. Zvládnete-li cílenou práci s hloubkou ostrosti, vaše snímky téměř jistě postoupí do vyšší ligy.

 

 

 

Inter Photo Camp 2008

27. května 2008, 00.00 | Zveme vás na letošní Inter Photo Camp, mezinárodní setkání fotografů aktu  od 27.6. do 29.6. 2008,
proběhne již po páté.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 5. Vzdušná perspektiva, zákryt a stíny

26. května 2008, 00.00 | I když lineární perspektiva má na snímek z hlediska prostoru asi největší vliv, není to zdaleka jediný nástroj, jak na 2D fotografii vyjádřit 3D prostor. Pojďme se tedy podívat na další nástroje pro vyjádření prostoru, a sice vzdušnou perspektivu, zákryt a stíny. A se zákrytem možná překvapivě souvisí i téma panoramatické fotografie.

 

 

 

Autogramiáda autora a křest knihy "Mistrovství práce se světlem" v pondělí 26.5.

21. května 2008, 00.00 | Autogramiáda autora a křest knihy "Mistrovství práce se světlem" se bude konat 26. 5. 2008 tj. v pondělí od 16.00 hod v Paláci Neoluxor! Kniha Mistrovství práce se světlem jako první nabízí opravdu vyčerpávající odpovědi na všechny vaše otázky týkající se různých světlených podmínek. Jde o původní českou publikaci, na které tým lektorů IDIFu v čele s Romanem Pihanem pracoval více než rok. Začtěte se do této unikátní knihy a najděte odpovědi na své otázky! Kniha volně navazuje na knihu "Mistrovství práce s DSLR" od stejného autora.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 4. Potlačená perspektiva

19. května 2008, 00.00 | Ne vždy je perspektiva a tím způsobená deformace předmětů žádoucí. Mnohdy je vhodné perspektivu spíše potlačit, a tak zachovat opravdový, přirozený vzhled. Jaké faktory mají na perspektivu potlačující vliv a kdy a jak je použít?

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 3. Zdůrazněná perspektiva

12. května 2008, 00.00 | V reálné fotografické praxi vzniká potřeba se přímo na scéně rozhodnout, jak bude zpracována perspektiva - kdy perspektivu potlačit, či naopak kdy ji zdůraznit? Jaké faktory mají na perspektivu kladný vliv a kdy a jak je použít?

 

 

 

PhotoArt 05-2008: již na stáncích!

7. května 2008, 00.00 | Květnové číslo PhotoArtu Vám nabídne rozhovor se známým fotografem Jiřím Všetečkou, jehož aktuální výstava je ke shlédnutí v překrásných prostorách Starého královského paláce Pražského hradu a v zahradě Na Valech. Nové číslo vyšlo 5. 5. 2008!

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 2. Perspektiva

5. května 2008, 00.00 | Fotografie sama o sobě není schopná nést plnohodnotnou informaci o prostoru. Schází ji k tomu totiž jeden rozměr, protože třírozměrný prostor zachycuje jen pomocí rozměrů dvou. Naštěstí ale existuje řada možností, jak iluzi prostoru vytvořit a tím tento handicap na fotografiích odstranit. Jedním z nich je perspektiva.

 

 

 

Perspektiva a kompozice - 1. Základy perspektivy

28. dubna 2008, 00.00 | Aby fotografie mohla být hodnocena jako dobrá, musí se sejít mnoho faktorů. Některé z těchto faktorů jsou relativně exaktní (např. expozice či hloubka ostrosti), a dají se proto snadno vyčíslit i matematicky. Některé z nich jsou však těžko uchopitelné, ryze subjektivní a tvoří je to pověstné NĚCO, co dělá fotografii dobrou, zajímavou, jedinečnou, vítěznou. Perspektiva a kompozice je někde mezi - dá se kolem nich vytvořit poměrně obsáhlá a exaktní teorie, ve skutečnosti mají však silně nakročeno k ryze subjektivnímu vnímání.

 

 

 

Knižní novinky: Pokročilé úpravy digitálních fotografií s publikacemi Zoner Pressu

22. dubna 2008, 00.00 | Vydavatelství Zoner Press přišlo nedávno s dvěma překlady publikací, zabývajícími se problematikou úprav digitálních fotografií na pokročilé úrovni. Ojedinělá je kniha Dana Margulise "Photoshop: barevný režim LAB", věnující se různorodým, mnohdy netušeným využitím barvového prostoru LAB při úpravách snímků. Určitou "klasiku" oproti tomu představuje publikace "Photoshop: retušování a restaurování fotografie" Katrin Eismannové, kterou Zoner Press přináší v druhém, přepracovaném a rozšířeném vydání. Obě knihy představujeme blíže v této recenzi.

 

 

 

Strana výpisu

... 29 ...

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: