Základní postupy - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Základní postupy

Zpracování obrazu - 2. JPEG, RAW, TIFF a další formáty

19. července 2006, 00.00 | Nalezení hezkého záběru, zvládnuté ostření i expozice - kontrola snímku přes displej, to vše stále není záruka výsledku. Chybně nastavené rozlišení, komprese či formát souboru může ještě pořádně naší snahu zkomplikovat. A i v druhé fázi u PC - jaké formáty a jak používat? Kdy je největší kvalita, kdy nejmenší soubor, co je to Exif a kdy jsou k dispozici speciální vlastnosti jako průhlednost či možnost animace?

 

 

 

Zpracování obrazu - 1. Rozlišení a tisk

14. července 2006, 00.00 | Nové technologie si žádají zcela nové dovednosti. Ne jinak je tomu i u fotografie. Zatímco fotografické vidění, hloubka ostrosti, svícení či kompozice jsou pro klasickou i digitální fotografii zcela stejné, tak ve zpracování obrazu se zásadně liší. Chemické znalosti vyvolávání či kouzla pod zvětšovákem mohou být zapomenuty a nastupují termíny jako Pixel, DPI, PPI, JPEG, RAW, Resampling, EXIF atp.

 

 

 

Barva a vyvážení bílé - 2. Vyvážení bílé

4. července 2006, 00.00 | Vyvážení bílé (white balance) je funkce, která nemá obdobu u klasických
fotoaparátů. Tento pojem zavedly televizní kamery a později se dostal i do
digitální fotografie. Právě možnost vyvážení bílé je jedna z obrovských výhod
digitálních fotoaparátů. Obdobou vyvážení bílé na filmových fotoaparátech je
výměna typu filmu nebo použití konverzních filtrů - v praxi a terénu velmi nepohodlná činnost.

 

 

 

Barva a vyvážení bílé - 1. Barva a její obraz v PC

29. června 2006, 00.00 | Již Isaac Newton správně a na tehdejší dobu geniálně zjistil, že barvy ve fyzikálním slova smyslu neexistují. Jediné co skutečně existuje je spektrum záření. Přesto však jsou barvy z lidského pohledu velmi podstatnou částí světa. Lidský pozorovatel dokáže barvy pojmenovat, obdivovat, některé barvy na něj působí teple, jiné studeně, některé dokonce smutně či vesele.

 

 

 

Ostření a hloubka ostrosti - 4. Praxe

21. června 2006, 00.00 | Na světě snad není fotografa, který by občas nevytvořil rozostřený snímek. Vybrat místo k ostření, nastavit správné hodnoty, uvědomit si vztah ostření k expozici a hlavně to vše stihnout v okamžiku akce se prostě občas nepovede. Pojďme se proto podívat na nejčastější chyby a praktické rady, jak ostření a s ním související hloubku ostrosti používat.

 

 

 

Ostření a hloubka ostrosti - 3. Doostřování

15. června 2006, 00.00 | Pokud v tomto seriálu hovoříme o ostrosti výsledné fotografie, nelze opomenout problematiku doostřování. Kolem doostřování opět panuje řada mýtů a domněnek, a tak je nutné je odstranit a celou problematiku uvést v souvislostech.

 

 

 

Ostření a hloubka ostrosti - 2. Hloubka ostrosti

8. června 2006, 00.00 | Hloubka ostrosti je základním prvkem každého pokročilého fotografa. Umožňuje mu soustředit pozornost na to, co je na snímku podstatné a zbavit se často nevzhledného pozadí. Estetická hloubka ostrosti, ale nepřijde sama. Je potřeba jí porozumět a vyjít vstříc.

 

 

 

Ostření a hloubka ostrosti - 1. Zaostřování

30. května 2006, 00.00 | Není pochyb o tom, že ostrý snímek je vedle expozice další klíčový faktor na cestě ke kvalitní fotografii. Subjektivní ostrost snímku však ovlivňuje řada faktorů - expoziční čas, zaostření, objektiv, hloubka ostrosti i míra a způsob softwarového doostření. Právě komplexnost problému ostrých snímků vytváří spoustu domněnek a mýtů.

 

 

 

Fotogalerie šitá na míru

16. května 2006, 00.00 | Express Thumbnail Creator (ETC) umožňuje snadné vytvoření webové galerie. Tyto galerie, jak už bývá zvykem se skládají z náhledů, jež jsou odkazy na zobrazení původní velikosti obrázků. V čem se ETC liší od ostatních se dozvíte v dnešním článku.

 

 

 

Blesk - 4. Praktická práce s bleskem

12. května 2006, 00.00 | Po prozkoumání základních vlastností blesků, způsobů měření expozice i
příslušenství se pojďme podívat na
praktické zásady práce s ním. Znova ale zopakujme skutečnost, že pravé
mistrovství práce s bleskem vede k fotografiím, kde použití blesku není vůbec
vidět!

 

 

 

Strana výpisu

... 18

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: