Reportáž z Canon Concerto - Fotografovani.cz - Digitální fotografie v praxi

Odběr fotomagazínu

Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!

 

Zadejte Vaši e-mailovou adresu:

Kamarád fotí rád?

Přihlas ho k odběru fotomagazínu!

 

Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:



Novinky

Reportáž z Canon Concerto

15. dubna 2005, 00.00 | Na různých místech v Evropě pravidelně pořádá společnost Canon setkání pro obchodní partnery, distributory a novináře za účelem seznámení s kompletním portfoliem svých produktů a služeb. Tentokrát byla hostujícím městem maďarská metropole.

Canon Concerto je výkladní skříní společnosti Canon Europe, ve které se snaží ukázat svým zákazníkům, potenciálním zákazníkům, dealerům, distributorům, obchodním partnerům a zástupcům médií portfolio svých produktů. V minulosti se tato akce konala již ve Frankfurtu, Moskvě, Miláně, Stockholmu a Londýně a nyní byla uskutečněna v Budapešti v čerstvě postaveném Paláci umění. Podobné akce mají zpravidla za úkol udržovat značku a dokazovat sílu svých organizátorů. Je to ale také příležitost pro konverzaci s nejrůznějšími zástupci společnosti a vyzvídání budoucích plánů.

Úvodní prezentace a tisková konference
Jak šlo předpokládat, úvodní zahájení se neslo v duchu optimistických ubezpečení o vedoucí pozici Canonu v několika segmentech trhu. Současný nejvyšší představitel Canonu, pan Kohei Fujimoto, neušel chvále za dosavadní desetiletou práci. Jen pro představu, konsolidovaný čistý příjem za rok 2004 dosáhl hodnoty 24 422 miliónů Euro.
Evropa v tomto koláči hraje významnou roli, cca 1/3. Česká republika spadá do oblasti působnosti Canon CEE (central and eastern europe), se sídlem ve Vídni. Co se týče počtu zaměstnanců, je česká pobočka v tomto regionu největší. Pochlubit se můžeme také největší penetrací digitálních fotoaparátů v domácnostech. Oproti Japonsku, kde dosahuje 51,8% je našich 15% sice jen zlomek, ale sousední Polsko je pouze na 8%, Slovensko na 8,5% a nedaleké Maďarsko na 11,5%.
Řeč přišla samozřejmě i na otázku tisku digitálních fotografií. Podle Canonu je v současné době z celkem zhotovených fotografií 83% z filmu a 17% z digitálů. Odhad na rok 2009 však předpokládá, že 49% zhotovených snímků bude z digitálních fotoaparátů, 19% z filmových předloh a 32% z mobilních telefonů s fotoaparátem.Celkový objem zhotovených fotografií by však měl klesnout až o 22%. Podezřelé však bylo tvrzení, že celkem 48% digitálních fotografií pořízených v roce 2004 bylo vytisknuto.

Prezentace produktů
Portfolio produktů a služeb společnosti Canon bylo rozděleno na 6 oblastí. Jedna se věnovala tzv bezpapírové kanceláři, kde byly prezentovány produkty pro snímání, třídění a distribuování dokumentů, druhá použití barevného tisku a kopírování, další řešením pro malé kanceláře, jiná zase profesionálnímu barevnému tisku a pre-pressu apod. Nechyběla ani oblast prezentující tisk fotografií, domácí kancelář a nástroje pro fotografování. V této oblasti jsme se však žádných novinek nedočkali. Vystaveno bylo několik modelů řady IXUS, nejnovější DSLR zrcadlovka EOS 350D a její starší sourozenec EOS 20D. Velký důraz byl kladen na prezentaci domácích inkoustových tiskáren Pixma a Selphy.

Odborné přednášky
Vyplňovaly program účastníků Canon Concerta. Úroveň však byla nastavena spíše pro osvětu obchodních partnerů v daném tématu, než pro lidi v daném oboru alespoň částečně zběhlé. V přednášce Colour Management for Professionals se tedy lidé dozvěděli k čemu jsou ICC profily, proč je důležité je používat apod. Nic, co by se dalo označit za profesionální. O něco zajímavější byla přednáška Herberta Slavíka o jeho nové knize a půlhodinová přednáška maďarské fotografky o práci Helmuta Newtona. Ani na poslední zmiňované však nešlo přeslechnout hlasité zachrápání z první řady, způsobené zřejmě chvilkovým výpadkem překladu do angličtiny.

Rozhovor s Romanem Troedhandelem
I přes jisté komplikace způsobené organizací rozhovorů jsme se k jednomu dostali. Měli jsme možnost pohovořit si s panem Romanem Troedhandlem, který figuruje ve vedení Canon CEE, tedy oblasti, do které spadá i ČR. Později se také k rozhovoru přidal pan Ladislav Paleček, který má na starosti ČR.
Spekulace o tom, zda-li se Canon chystá vyvíjet DSLR zrcadlovku se stabilizací obrazu řešeným v těle, rychle vyvrátil rozumným argumentem, že toto Canon nemá zapotřebí. V současnosti disponují širokou nabídkou objektivů se stabilizací, které jsou kompatibilní s filmovými i digitálními přístroji a není nutné tyto technologie implementovat do těla fotoaparátu, které se navíc často mění, kdežto objektivy zůstávají.
V oblasti levných DSLR lze očekávat ještě větší pokles cen, což dokazuje rozdíl uváděcí doporučené ceny modelu 300D od uváděcí doporučené ceny modelu 350D. Vše se však bude řídit konkurencí a tak budoucí vývoj zřejmě nemálo ovlivní startovací cena, za jakou nasadí Nikon svůj nový model D50. Citelné cenové přiblížení méně majetným zákazníkům také zajistí výprodejové akce modelu 300D.
Současný trend honby za rozlišením by podle pana Troedhandela měl pomalu ustat, protože považuje za smysluplnou hranici rozlišení 14-16 MPix. Rozlišení 20, nebo 30 MPix je již dle jeho názoru marketingový tah a ve většině případů není vidět rozdíl. Jako příklad byl uveden fotograf Herbert Slavík, který až do nedávné doby používal středoformátové přístroje a nyní přešel na Canon EOS 1Ds.
V návaznosti na předchozí téma se debata stočila na téma výměnných digitálních stěn, které Canon neplánuje vyrábět, protože právě tomuto segmentu se snaží konkurovat svým modelem 1Ds. Podle názoru obou pánů toto rozlišení stačí pro většinu profesionálních aplikací. Navíc se tento trh stále zmenšuje.
Rozdíl doporučených cen mezi českým a německým trhem je způsoben zejména rozdílnou daní z přidané hodnoty, která je v Německu 16% a u nás 19%. Výsledná cena je také ovlivněna velikostí trhu, což umožňuje organizaci více speciálních prodejních akcí apod.
Poslední otázky směřovaly k fototiskárnám značky Canon. Překvapivě jsme se dozvěděli, že jsou v současnosti jednička na trhu s jednoúčelovými fototiskárnami s podílem cca 44%. O něco zajímavější však bylo sdělení, že se tento trh smršťuje na úkor multifunkčních zařízení.

Shrnutí
Canon Concerto umožnilo shlédnout celé portfolio značky Canon, ovšem nešlo přehlédnout jednoznačnou orientaci hlavně na obchodní partnery a distributory, pro které byly z větší části koncipovány i přednášky. Nešlo tedy o představování nových produktů, což si většina firem schovává na veletrhy, ale spíše o budování značky a ujištění všech přítomných, že Canon je v mnoha segmentech dominantní značkou. Organizaci až na drobné výjimky nešlo nic vytknout.






 
Konkurence tempo přednášek zjevně nezvládla :)

Tématické zařazení:

 » Ostatní  » FotoReport  

 » Ostatní  » FotoTechnika  

 » Novinky  » Reportáže  

 » Novinky  

 

 

 

 

Přihlášení k mému účtu

Uživatelské jméno:

Heslo: