Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Trendy
PMA Live: Vize tisku fotografií dle Fujifilmu a HP
28. února 2006, 00.00 | Jednou z nejvýznamnějších formálních doprovodných akcí PMA byla bezesporu vystoupení dvou nejvyšších představitelů společností Fujifilm a HP. Shigetaka Komori a Vyomesh Joshi přednášeli o svém pohledu do budoucnosti a o stavu svých společností. Zatímco z projevu pana Komorího bylo jasně cítit, že stále tíhne ke klasickému filmu, Vyomesh Joshi spíše vyzdvihoval možnosti digitálního tisku a jeho budoucnosti.
Kromě mnoha menších výukových přednášek se na PMA konala keynote dvou nejvyšších představitelů společností Fuji a HP. Shigetaka Komori a Vyomesh Joshi přednášeli o svém pohledu do budoucnosti a o stavu svých společností. Zatímco z projevu pana Komořího bylo jasně cítit, že stále tíhne ke klasickému filmu, tak Vyomesh Joshi spíše vyzdvihoval možnosti digitálního tisku a jeho budoucnosti.
Shigetaka Komori, Fuji Photo Film Co., Ltd.
Prezident a CEO (Chief Executive Officer) společnosti Fujifilm, Shigetaka Komori nastoupil do společnosti v roce 1963 a přes různé funkce se dostal až na nejvyšší vedoucí pozici, odkud řídí celou skupinu Fujifilmu. Výčet všech společností kde působil, nebo působí jako ředitel je velká řada. Tak dlouhá doba strávená ve fotoprůmyslu v člověku nutně zanechá nějaké stopy, což se na panu Komori také projevilo. I když vyzdvihoval přínosy Fujifilmu v digitální fotografii, jako například digitální minilaby Frontier (digitální vyvolávání fotografií fungující již od devadesátých let), první digitální fotoaparát s vyjímatelným médiem, nebo snímače SuperCCD, tak bylo stále cítit, že klasickému filmu stále věří. Důkazem jsou nově představené řady profesionálních barevných negativních filmů Fujichrome Provia 400X a Fujichrome T64. Na stánku Fujifilmu je stále věnován prostor klasickému barevnému filmu.
Vize Fujifilmu je aktuálně taková, že většina běžných uživatelů bude fotografovat digitálně, ovšem klasická fotografie přežije, díky jejím výhodám. Obě média, jak digitální, tak klasická filmová mají jediný účel, vyprávět příběh. Fujifilm si stanovuje za cíl udržet "kulturu fotografie", což podporuje svou kampaní a sloganem "PHOTO IS". Svou řeč ukončil pan Komori větou: "Silver-halide can'not be beaten".
Vyomesh (VJ) Joshi, HP Imaging and Printing Group
Viceprezident divize Imaging and Printing Group společnosti HP na rozdíl od svého japonského kolegy kladl při projevu důraz na výhody digitální fotografie a tisku. Vzhledem k tomu, že HP se orientuje zejména na tisk, vynechal produkci digitálních fotoaparátů HP jako takových. Velkou pozornost naopak věnoval samoobslužným kioskům pro tisk digitálních snímků, které HP začalo nedávno vyrábět. Tisk fotografií inkoustem považují za nejlepší řešení a jejich nová HP Photosmart Express Station zvládne až 700 fotografií (10 x 15 cm) za hodinu. Rychlost je dosažena pomocí tiskové hlavy široké 10 cm, díky čemuž média pouze projíždějí tiskem a hlava se nemusí pohybovat. V tomto ohledu jde o revoluční řešení, kterému věnují i konkurenti velkou pozornost.
VJ také zdůrazňuje, že fotografie především vypráví příběh. Stejně jako dříve fotografie mizely v krabicích od bot, tak v současné době digitální fotografie zůstávají na pevných discích v počítači, v pamětech fotomobilů apod. To chce pochopitelně HP změnit a přivést uživatele k tisku svých fotografií. Pan Joshi upozornil, že se HP nezaměřuje pouze na tisk klasických snímků (10 x 15cm), ale chce využít široké škály možností digitálního tisku, jako jsou například fotoalba, potisk předmětů apod. Jako ukázku předvedl i fotografii své rodiny zvěčněnou na ručníku, ovšem ke smůle přítomných fotografů jej nechal pouze mihnout.
Spíše než věřit, že si chce VJ tisknout svou rodinu na ručník, je pravděpodobnější, že HP si nechce nechat ujet vlak, protože cítí, že hrozí nebezpečí. Nebezpečí od uživatelů, že si nebudou snímky tisknout v takovém množství jako dříve. HP se tak orientuje jak na zákazníky, kteří si chtějí tisknout snímky doma (inkoustové tiskárny), tak i na zákazníky, kteří si nechávají své snímky vyvolávat, nebo si je vyvolají sami v samoobslužném kiosku.
Jako podpůrný prostředek je využíván internet, kde HP pomocí služby Snapfish.com pomáhá zákazníkům skladovat, sdílet, editovat a tisknout snímky online. Neopomenul zmínit ani podobnou službu www.flickr.com, kterou nabízí Yahoo a nabízí velmi podobné služby. VJ věří, že i když uživatelé sdílejí své snímky na internetu a posílají je svým přátelům, tak si své podařené snímky nechají později vytisknout.
Prezentaci nechybělo ani několik předpovědí, jakým směrem se bude ubírat tisk digitálních fotografií. Do roku 2010 se celkový počet pořízených snímků více než zdvojnásobí a stoupne procento snímků pořízených fotomobily. Tisk snímků by se měl zvětšit cca 2,5x (což předpokládá nárůst poměru tisknutých a pořízených snímků). Zde by měla většina doma tisknutých snímků ustoupit fotografiím tisknutým v prodejních řetězcích. V tomto ohledu HO neváhá a na území USA dodá do více než 60 poboček Wal Martu své nové samoobslužné kiosky.
Bližší informace o novinkách představených na veletrhu PMA 2006 a prvních praktických zkušenostech s nimi najdete na http://pma.idif.cz.
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
2. února 2012
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014