Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Recenze - software
CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
16. srpna 2012, 11.26 | Po vydání CINEMY 4D R14 bylo jistě mnoho uživatelů dost překvapeno. Změny v jistých oblastech zásadní, ale to, co se toužebně očekávalo, to bylo vyslyšeno jen z části. Přesto je R14 aspirantem na jednu z nejlepších verzí, které kdy Maxon připravil. Dnešní videa jsou první z celé řady demonstrací popisujících novinky této verze. A to novinky, patřící do oblasti uživatelského workflow a rozhraní.
CINEMA 4D R14 je do značné míry velmi zajímavá a překvapivá. Má stále ještě SDK R12, přesto, pokud se podíváme ob jednu verzi právě na R12, jsou změny opravdu dramatické. V R13 to byl hlavně vynikající systém fyzikální kamery a s ním spojeného enginu. Další novinky byly jen doplňky tohoto setu, jakkoli významné a v mnoha ohledech nepřehlédnutelné...
Jenže - s C4D R14 je tomu přeci jen jinak. Množství novinek je opět velké, jenže nejde ani o absolutní počet, jako spíše o to, jak moc zásadní jsou a do jakých oblastí jdou. Protože i této verzi rendering značně dospěl, navíc máme k dispozici výborný skulpting, novinkou je nové přichytávání a vodítka, nový systém pracovních rovin, aerodynamika u kolizí a mnoho dalšího. Ne vše je samozřejmě k dispozici pro všechny balíčky, začneme tedy od počátku. Od pracovního prostředí, toku a správců...
Video první, obsah
Úvod do CINEMY 4D R14 a základní výčet zásadních novinek.
Možnost ukládat další nastavení CINEMY 4D do knihoven (přechody, křivky, nastavení projektu).
Změna umístění nastavení krokování a přichytávání, identifikace výběr objektů, kdy již není nadále používán systém ohraničujících krychlí, ale přímých obrysů.
Změna ve výběru objektů prostým tažením.
Zabarvení objektu Osy podle potřeby.
Zabarvení světla podle nastavení jeho barvy.
Otáčení 2D pohledů.
Video I. Spustíte i poklepem na obrázek.
Video druhé, obsah
Délka zobrazené cesty animace je upravena podle délky náhledu animace.
Nástroj Rychlý příkaz, kterým se ze vyvolat jakýkoli příkaz a objekt z jednoho zadávacího pole.
Systém diáře pro kontinuální správu projektu a přenos informací mezi pracovníky.
Plynulý přechod mezi jednotlivými kamerami.
Přepracovaný vizuál editoru XPresso.
Nový typ propojení uzlů XPresso.
Zobrazení aktivní vazby na parametrech vybraného objektu.
Náhled propočtu.
Vazba mezi viditelností objektu a zobrazením parametru HUD objektu.
Video II. Video v novém okně spustíte také poklepem na obrázek.
Video třetí, obsah
Analýza rychlosti zobrazení v OpenGL CINEMA 4D R13 kontra CINEMA 4D R14.
Zobrazení měkkého stínku v OpenGL.
Prohlížeč obsahu - seznam naposledy otevřených.
Prohlížeč obsahu - filr Křivky.
Prohlížeč obsahu - možnost sloučit načtené obrazy do stereoskopického obrazu.
Video III. A i zde stačí poklepat na obrázek, video se vám otevře v novém okně.
Prozatím stačí. Vím, nezačal jsem zrovna ostrými, ale i tak jsou některé novinky a funkce dost zajímavé. Počínaje možností otočit 2D pohled až po změny v Prohlížeči obrázků.
Pavel Zoch, Ph.D.
|
|
|
Obsah seriálu (více o seriálu):
- CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
- CINEMA 4D R14: nové funkce (02) – kalibrace kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (04) – Kamera v pohybu
- CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
- CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
- CINEMA 4D R14, nové funkce (07) – dřevo
- CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání
- CINEMA 4D R14, nové funkce (09) – Aerodynamika
- CINEMA 4D R14 – Pluginy
- Roadshow o 3D grafice/CINEMA Days 2012
- CINEMA 4D – simulace tepelné výměny
- IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...
- CINEMA 4D Net Render – aneb jak si ušetřit čas
- Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (02)
- CINEMA 4D R14, sculpting (1)
- CINEMA 4D R14, sculpting (2)
- CINEMA 4D R 14 – a ještě jednou sculpting
- Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...
- CINEMA 4D R14, kaustika
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace
- CINEMA 4D R14, globální iluminace
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru
- OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!
- MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe
- CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo
- CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit
- Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...
- MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
- CINEMA 4D R15, technický sculpting
- CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování
- MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci
- Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay
Tématické zařazení:
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014