Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Recenze - software
CINEMA 4D R14, sculpting (1)
24. ledna 2013, 16.41 | Novinka co nešla přehlédnout. Novinka? No, už si tuto aktuální verzi zkoumáme přes čtyři měsíce, tedy novinka to až tak není. Ale na tom dlouhém výčtu je alespoň patrné, že se jedná o opravdu masivní update. Dnes se podíváme na možnosti sculptování, zejména na obecný způsob práce a nastavení základních parametrů nástrojů.
Co je tedy programem? Připravil jsem pro vás dnes celou škálu videí, které by měly postupně vše objastnit. V dnešním semináři nás tak čekají následující témata: kdo může sculpting užívat, uživatelské rozhraní sculptingu, správce vrstev a objektů, základní nastavení editoru a práce s nástroji, jejich nastavení, záložky správce nastavení.
Sculpting CINEMY 4D je věren tradici různých balíčků, tedy užívat jej mohu všichni ti, co vlastní CINEMA 4D R14 Studio a nebo BodyPaint 3D. To je podle mého docela zajímavá klíčová informace, protože pokud se jedná o pracoviště s více licencemi, je podle mého řešení skrze BodyPaint 3D poměrně schůdné.
Rozhraní sculptingu má poměrně dost markantních odlišností od standardního rozhraní CINEMY 4D. Vypadl Správce souřadnic, není v tomto případě zapotřebí, vypadla Časová osa, platí o ní totéž a Správce materiálů jakbysmet. Naopak přibyla paletka s nástroji sculptingu a změnilo se umístění Správce objektů, přibyl Správce vrstev sculptu a zaparkoval mezi ně i Prohlížeč obsahu.
Snad jen klasické editační okno a také Správce nastavení jsou tam, kde bychom je čekali...
Než začneme s výčtem jendotlivých nastavení a také nástrojů (které nás ale jako celek čekají až příště), snad jednoduchá ukázka v krátkém videu. Využil jsem jednoduchý objekt, který si také budeme dále prezentovat, pro vytvoření jakéhosi ještěro-humanoidního charakteru. Jedná se o hrubou ukázku vzniklou v cca 16 minutách, pětkrát zrychlené video tak má něco málo přes 3 minuty. Nechci tvrdit, že takhle rychle pracuji dnes a denně :-).
Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření".
První video nás seznamuje se základními prvky rozhraní, což je popsané výše. Mimo to ale video prezentuje základní techniky práce s vrstvami, jejich omezení s ohledem na úroveň segmentace, ve které byly vytvořené, obecný přehled možností nabídky Prohlížeče obsahu, použití tabletu (obecně asi Wacomu, mimochodem, jedna studentka nakoupila tablet – grafický v Lídlu!), převádění sculptovaných stavů do polykopií a mnoho dalšího.
Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření", rozhraní, základní ovládací prvky.
Navazující video se týká zejména nastavení štětců ve Správci nastavení. Nastavení vlastně všech nástrojů sculptingu má 5 záložek. Nastavení, Úbytek, Razítko, Symetrie a Šablona. Toto video prezentuje parametry záložky Nastavení a Úbytek, mimo to ale potkáme, jakkoli ne až tak detailně, i další záložky, zejména Symetrii a také Razítko. Ty jsou ale předmětem dalšího dílu. V rámci tohoto dílu se ale naučíme, co znamená který parametry prvních dvou zmíněných a jak jej využít.
Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření", nastavení nástrojů I.
Poslední video demonstruje možnosti symetrie, nastavení razítka a vynikající práci se šablonami. Smutné snad jen je, že stejné možnosti nemáme i v BodyPaintu 3D. Vzniklé kombo by bylo vynikající...
Video na Vimeo.com: "rychlé sochaření", nastavení nástrojů II.
Pavel Zoch, Ph.D.
|
|
|
|
|
|
|
|
Obsah seriálu (více o seriálu):
- CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
- CINEMA 4D R14: nové funkce (02) – kalibrace kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (04) – Kamera v pohybu
- CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
- CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
- CINEMA 4D R14, nové funkce (07) – dřevo
- CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání
- CINEMA 4D R14, nové funkce (09) – Aerodynamika
- CINEMA 4D R14 – Pluginy
- Roadshow o 3D grafice/CINEMA Days 2012
- CINEMA 4D – simulace tepelné výměny
- IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...
- CINEMA 4D Net Render – aneb jak si ušetřit čas
- Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (02)
- CINEMA 4D R14, sculpting (1)
- CINEMA 4D R14, sculpting (2)
- CINEMA 4D R 14 – a ještě jednou sculpting
- Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...
- CINEMA 4D R14, kaustika
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace
- CINEMA 4D R14, globální iluminace
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru
- OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!
- MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe
- CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo
- CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit
- Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...
- MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
- CINEMA 4D R15, technický sculpting
- CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování
- MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci
- Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay
Tématické zařazení:
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014