Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Recenze - software
CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
12. srpna 2013, 13.28 | Další oblastí, ve které byly Maxon připraveny poměrně významné změny, je sculpting. Sice máme jen jeden nový nástroj, ale nástroj podstatný, a mimo to se značně rozšířily možnosti nanášení. Vylepšené byly masky a dále máme další skvělé možnosti pro promítání povrchů a symetrii sculptu. Zanedbatelné? Ne, určitě ne.
Pojďme se tedy na tyto změny podívat poněkud podrobněji. Protože jsou opravdu širší, než by se mohlo na první pohled jevit.
První v řadě je určitě nástroj na zesílení intenzity obsahu sculptingu. Skvělá věc, moc mi tento nástroj chyběl a je dobře, že jej nyní máme k dispozici. Co mi ale stále poněkud chybí, je možnost duplikování celé vrstvy. Příkaz se v české verzi CINEMY 4D jmenuje Zesílit a dělá přesně to, co od něj očekáváme. Zvýrazňuje stávající obsah. Mimochodem všimli jste si? Je jiné pořadí jednotlivých nástrojů.
Když jsme u nástrojů, mimo původních možností nanášení klasicky volně, poloměrem a umístěním nyní můžeme nanášet také čarou, vyplňovat obdélníkem, polygonem a také lasem. Všechny tyto volby jsou poměrně podstatné z pohledu tvorby masek a samotného nanášení.
Masky jako takové jsou také doplněné, jsou zde dva nové nástroje, Skrýt maskované a Zobrazit maskované. Výhodou skrytí není jen zpřehlednění práce v editoru, ale také jeho zrychlení, protože samotné zobrazení samozřejmě závisí již jen na grafické kartě (analýza objektu na CPU), a tak méně polygonů v editoru znamená logické zrychlení. Mimochodem, pokud byste potřebovali, stále je k dispozici systém skrytí polygonů. Fungují oba.
Na 3D Coatu se mi líbila jedna podstatná drobnost. A to, že jsme měli možnost jako promítnout nějaký shader do sculptu. To nyní zvládá i CINEMA 4D. Je to sice maličko skrytý oddíl parametrů, leč plně funkční podle UV. A funguje velmi dobře.
Dalším zajímavým a poměrně zásadním prvkem je systém pro symetrii. Ano, Sculpting má symetrii, ale je dobré, pokud můžeme data symetricky zrcadlit i ve smyslu skutečného nástroje. Člověk zapomíná, zapomíná přepínat, zapínat, prostě vynechá jednu volbu a má jen jednu stranu a nikoli druhou. Navíc je pravda, že symetrickou editací se poměrně zpomaluje editor. Tedy jednostranná editace může být docela výhodná. Jenže jak pak přenést vytvořený obsah i na druhou stranu. Máme tedy i k tomuto tématu připravený nástrojový set. A dobře fungující.
Poslední, ale nikoli poslední co do významu, ba naopak, je systém pro retopologizaci a převedení sculptingu na jiný promítnutý objekt.
Představte si, že máte hotový objekt a ten nemá vhodnou typologii. Musíte ji upravit. Dobrá, klasickými postupy tedy upravíte zdrojový model, změníte topologii, tu přidáte, tu upravíte a získáte ten zcela nový objekt (ve smyslu struktury), který není kompatibilní s původním. Nyní by to chtělo přenést data sculptingu a celkového tvaru na tento objekt. Skvělé je, že to CINEMA 4D nyní umí. Tohle je opravdu jeden z klíčových momentů celé aktualizace. Svým způsobem drobný nástroj, který ale dokáže bezezbytku zachránit desítky hodin práce.
Co dále? Pár drobností, které nejsou uvedené ve videích. Podpora pracovních rovin u nástroje Zploštět, reorganizace palety a podobně. To podstatné, ale videa prezentují. Pojďme na ně.
Video na Vimeo.com: CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting I.
Video na Vimeo.com: CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting II.
Pavel Zoch, Ph.D.
|
|
Obsah seriálu (více o seriálu):
- CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
- CINEMA 4D R14: nové funkce (02) – kalibrace kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (04) – Kamera v pohybu
- CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
- CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
- CINEMA 4D R14, nové funkce (07) – dřevo
- CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání
- CINEMA 4D R14, nové funkce (09) – Aerodynamika
- CINEMA 4D R14 – Pluginy
- Roadshow o 3D grafice/CINEMA Days 2012
- CINEMA 4D – simulace tepelné výměny
- IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...
- CINEMA 4D Net Render – aneb jak si ušetřit čas
- Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (02)
- CINEMA 4D R14, sculpting (1)
- CINEMA 4D R14, sculpting (2)
- CINEMA 4D R 14 – a ještě jednou sculpting
- Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...
- CINEMA 4D R14, kaustika
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace
- CINEMA 4D R14, globální iluminace
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru
- OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!
- MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe
- CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo
- CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit
- Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...
- MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
- CINEMA 4D R15, technický sculpting
- CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování
- MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci
- Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014