Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Tipy & triky
CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
1. září 2012, 18.31 | Nadpis tohoto dílu zkoumání CINEMY 4D R 14 byl částečně pojmenován Kompozice (a morf), ale otázkou je, jaká kompozice... Nevím jak vy, ale já se jako „umělec“ necítím. Prostě nějakou shodou náhod něco dělám a živí mne to, což je fajn. Na stranu druhou, občas by se mi pomoc hodila. Například s tím, jak umístit kameru, objekty a další elementy scény, aby dohromady fungovaly a divák se při pohledu na scénu nenudil. Druhým tématem pak je možnost rychlého animování kamery.
O co se jedná? Další z poměrně zastrčených novinek CINEMY 4D R 14 spočívá v tom, že nám nabízí pomocná vodítka umožňující korektní a správné nastavení kompozice scény. K dispozici máme celou škálu možností, které navíc můžeme plně kombinovat.
Proč to všechno? Protože, jednoduše řečeno, i sebelepší scénu, model, materiály, světla a podobně můžeme stoprocentně „zazdít“ chybnou kamerou...
Kde to najdu? Snadná otázka. Vytvořme si novou kameru a přejděme do jejího nastavení ve Správci nastavení. Je zde jedna nová záložka pojmenovaná Kompozice. Primární aktivace záložky se provede pomocí hlavního přepínače „Zapnout“. Pak již jen stačí definovat pomůcku, které se chceme držet.
Pomůcky jsou zobrazené ve formě odpovídajících čar zvoleného systému s vlastním nezávislým nastavením. Každý ze systému tak můžeme aktivovat a upravovat samostatně. K dispozici máme tyto systémy: mřížku (pravidelné dělení obrazu), úhlopříčku, trojúhelníky (vychází se ze zlatého řezu), zlatý řez, zlatou spirálu a nakonec průsečík.
Jak jsme již zmínili, každý z režimů má své vlastní nastavení (ve Správci nastavení, v nastavení kamery) a pro zobrazení vodítek je nutné se jen a pouze zapnout do příslušné kamery. Protože vodítka jsou, díky tomu kde jsou nastavena, viditelná právě jen z kamery, ve které jsme je aktivovali.
Další ve videu, případně doporučuji prostudovat další informační zdroje, zejména z oblasti fotografie. Protože vodítka nám mohou pomoci, ale nejsou všemocná. Musíme u toho ještě myslet. To mne docela mrzí, pořád doufám v počítač a aplikaci, která by tak činila za mne.
Počítači, mysli!
CINEMA 4D R14: Kompozice - video na Vimeo.com.
Morf kamery
Druhým tématem dnešního semináře je vlastnost Morf kamery. Ta slouží, jak asi každý z názvu vlastnosti předpokládá, k animaci. K animaci všeho, co lze na kameře animovat...
Celá idea je následující. Klíčový snímek je vlastně kopie úvodního stavu objektu se změněnými parametry. A je irelevantní, zda se jedná o parametry pozice, ortace, nebo ohniskové vzdálenosti a nebo ISO. Nebylo by tedy elegantnější mít namísto klíčových snímků několik kamer, ty si přesně nastavit, upravit, umístit a jen interpolovaně měnit hlavní kameru podle těchto upravených stavů?Odpověď zní, jistěže ano! A to je tedy přesně to, co daná vlastnost nabízí.
Než přejdeme k videu.
K dispozici máme dva režimy, jednoduchý morf pro míchání dvou kamer a vícenásobný morf pro míchání – jak jinak – více kamer, přičemž rozhoduje pořadí.
Stačí. Morf kamery je velmi jednoduchý a příjemný při použití. A také názorný, to je asi jeho největší přednost.
Mohlo by se zdát, že tím možnosti kamery končí. Určitě ne. Ta největší změna v animaci kamer nám ještě představena nebyla...
CINEMA 4D R14: Morf kamery - video na Vimeo.com.
Pavel Zoch, Ph.D.
|
|
|
|
Obsah seriálu (více o seriálu):
- CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
- CINEMA 4D R14: nové funkce (02) – kalibrace kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (04) – Kamera v pohybu
- CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
- CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
- CINEMA 4D R14, nové funkce (07) – dřevo
- CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání
- CINEMA 4D R14, nové funkce (09) – Aerodynamika
- CINEMA 4D R14 – Pluginy
- Roadshow o 3D grafice/CINEMA Days 2012
- CINEMA 4D – simulace tepelné výměny
- IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...
- CINEMA 4D Net Render – aneb jak si ušetřit čas
- Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (02)
- CINEMA 4D R14, sculpting (1)
- CINEMA 4D R14, sculpting (2)
- CINEMA 4D R 14 – a ještě jednou sculpting
- Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...
- CINEMA 4D R14, kaustika
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace
- CINEMA 4D R14, globální iluminace
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru
- OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!
- MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe
- CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo
- CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit
- Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...
- MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
- CINEMA 4D R15, technický sculpting
- CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování
- MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci
- Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014