Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Tipy & triky
CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
19. září 2012, 18.40 | Modeling se nezměnil, to už víme. Jenže se změnily jiné technologie, a to i takové, které se modelování dotýkají velmi těsně. Přichytávání a hlavně nový systém vodítek jsou jednou takovou oblastí. Oblastí nadmíru silnou. Téma dnešního semináře.
Kde, co, kdy?
Začátek je jako vždy víceméně shodný. Mimo konstatování, že jak pracovní konstrukční roviny, tak přichytávání a vodítka patří do CINEMY 4D R14 Prime, což nebývá zvykem. Je jednoduše pravdou, že nová CINEMA 4D je opravdu velmi zaměřená na majitele vyšších balíčků, což není úplně nejšťastnější pro mnoho uživatelů.
Snad tedy ti, kteří si zatím zoufají, budou mít dnes radost. Přichytávání a vodítka patří všem a jsou nástrojem velmi mocným. Nezapomínejme ani na pracovní roviny, i ty jsou opravdu výjimečné a celé toto kombo je připravené skvěle.
Umístění
Kde najdeme přichytávání? Tam, kde kdysi, na levé paletě dole a také v menu Režimy Správce nastavení, ve kterém najdeme položku Modelování. Tento režim je opravdu významný, protože obsahuje všechny parametry přichytávání a také krokování (kvantizace). Jinak se nelze k příslušným hodnotám dostat, než pomocí tohoto nastavení. A k dispozici nám zůstává také zkratka P.
Dobrá, přichytávání známe, co vodítka? Ta jsou rozseseta na třech lokacích. V samotném menu přichytávání a také paletě přichytávání najdeme aktivaci a využití přichytávání na vodítka a aktivaci dočasných, řekněme virtuálních vodítek. Mimo to můžeme vytvářet vodítka ve formě specálních objektů, a to dvěma způsoby. Pomocí příkazu, který najdeme v menu Nástroje a nebo pomocí objektu, který je schován v paletě primitivních objektů.
Použití a obsah videa
Na co se v našich videích zaměříme? Na obé, jak na funkčnost nového přichytávání, tak zejména jeho součinnost s novými vodítky, protože to je vlastně klíčem všech změn v obou systémech. Vynikající vodítka, vynikající interakce režimu přichytávání a přepracovaný systém řízení přichytávání 2D, 3D a Automaticky.
Na příkladech si předvedeme, jak zadávat vodítka ve formě příkazu, formou objektu, jak fungují roviny vodítek, v čem jsou vodítka výhodnější, než pomocné křivky. Vyzkoušíme dočasná vodítka, naučíme se je používat a také vyzkoušíme jejich vzájemnou interakci ve formě průsečíků a dalších.
Vodítka a přichytávání. Jsou to oblasti, které se poměrně těžce popisují. O to lépe se používají, jakmile je dostaneme pod kůži. Podívejte se sami na videa a pochopíte, proč se Bjorn Marl alias Srek vyjádřil v tomto smyslu: „Není pravda, že modeling nebyl přepracován. Vyzkoušel jsi vodítka a nové přichytávání? Ne? Je to úplně nový konstrukční princip, který je velmi silný.“
Nebyl jsem naštěstí ten „nevěřící“. Ale měl pravdu. Mimochodem, Bjorn je odpovědný za kvalitu produktů Maxon a opravdu jim rozumí.
Zde je link na první dnešní videoukázku...
... a zde na druhou.
Pavel Zoch, Ph.D.
|
|
|
|
Obsah seriálu (více o seriálu):
- CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
- CINEMA 4D R14: nové funkce (02) – kalibrace kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (04) – Kamera v pohybu
- CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
- CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
- CINEMA 4D R14, nové funkce (07) – dřevo
- CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání
- CINEMA 4D R14, nové funkce (09) – Aerodynamika
- CINEMA 4D R14 – Pluginy
- Roadshow o 3D grafice/CINEMA Days 2012
- CINEMA 4D – simulace tepelné výměny
- IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...
- CINEMA 4D Net Render – aneb jak si ušetřit čas
- Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (02)
- CINEMA 4D R14, sculpting (1)
- CINEMA 4D R14, sculpting (2)
- CINEMA 4D R 14 – a ještě jednou sculpting
- Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...
- CINEMA 4D R14, kaustika
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace
- CINEMA 4D R14, globální iluminace
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru
- OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!
- MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe
- CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo
- CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit
- Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...
- MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
- CINEMA 4D R15, technický sculpting
- CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování
- MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci
- Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay
Tématické zařazení:
» Praxe » Tipy & triky
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014