Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Tipy & triky
CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
12. září 2012, 23.47 | CINEMA 4D R14, po svém ohlášení, dost překvapila. Na jedné straně výborně aktualizovaná kamera a vlastnosti které na ní můžeme aplikovat, na druhé sculpting. Jenže, změny v modelingu vlastně žádné. Skutečně? Na jednu stranu ano, na stranu druhou už to není tak jisté. Nástroje se sice nezměnili, ale někteří pomocníci rozhodně ano. A ty za zmínku opravdu stojí!
CINEMA 4D R14, po svém ohlášení, dost překvapila. Na jedné straně výborně aktualizovaná kamera a vlastnosti které na ní můžeme aplikovat, na druhé sculpting. Jenže, změny v modelingu vlastně žádné. Skutečně? Na jednu stranu ano, na stranu druhou už to není tak jisté. Nástroje se sice nezměnili, ale někteří pomocníci rozhodně ano. A ty za zmínku opravdu stojí!
Pracovní konstrukční roviny. Ve starších verzích dosti přehlížený nástroj a ani zkušení uživatelé si vlastně nebyli jistí, na co všechno je mohou použít. Konstrukce v případě využití pracovní roviny byla dosti složitá. Bylo nutné vytvořit pracovní rovinu, pod ní vložit hierarchicky kameru, tu zarovnat, nastavit na paralelní pohled, srovnat ručně rovinu s nějakým objektem a nebo plochou ke které jsme ji chtěli vázat a následně se do kamery přepnout...
Složitý postup. Velmi složitý postup. Jednoznačně...
Jak postup, tak jeho značně komplikovaný ideologický proces (je nutné si jednoznačně uvědomovat všechny kroky) byl vším, jen ne uživatelsky příjemným procesem. A to také asi vedlo k tomu, že se i opravdu excelentní uživatelé ptali: k čemu že to je???
Nový systém je úplně o něčem jiném. Umožňuje nám toho opravdu hodně, ale hlavně je neuvěřitelně hbitý a efektivní. Žádná komplikovaná struktura. Potřebujete zarovnat rovinu na nějaký objekt? Není žádný problém, prostě jen vyberete objekt a příslušný příkaz a rovina se podle tohoto objektu, a nebo také výběru elementů, zarovná. Následně jsou všechny objekty vytvářeny tak, že jsou zarovnány s touto rovinou a také orthografické pohledy jsou zarovnané na tuto, nikoliv původní globální rovinu. Skvělé.
Proč skvělé? Představte si, že máte skladbu výkresů nějakého komplexnějšího objektu a jednotlivé roviny výkresu mají přesně nějaký úhel vzhledme k výkresu hlavnímu. Každá část je přesně umístěna na nějakou plochu a pohled rovinu je samozřejmě nutné zarovat tak, aby odpovídala výkresu aby mohla práce probíhat v té správné rovině odpovídající výkresu. S novou C4D R14 je to vteřinová záležitost.
Možnosti nové pracovní roviny jsou ale širší. My můžeme i zarovnat objekt na rovinu (automaticky jej natočit a umístit k rovině), opět jedním kliknutím. Další nabídka je v zarovnání roviny. Můžeme mít i rovinu interaktivní, která se automaticky zarovnává podle toho, nad kterým elementem je kurzor (skvělé) a pokud si ještě nastavíme zkratku na zarovnání objektu na rovinu, máme vynikající kombo (plus přichytávání například na střed polygonu).
Další režimy jsou, že můžeme mít rovinu zarovnanou ke kameře a nebo dynamickou, přepínací podle pohledu kamery. Jakmile kamera na scénu nahlíží svrchu, je rovina umístěná do XZ (globálního systému), pokud na scénu nahlíží tak, že vidí spíše osy XY pak čelní a nakonec YZ pak pravou.
Jednoduše, podívejte se na videa.
Zjistíte, že konstrukční pracovní rovina je možná tím nástrojem, který chyběl skoro jako žádný jiný.
Videa:
Linky:
https://vimeo.com/49193191
https://vimeo.com/49193189
|
Obsah seriálu (více o seriálu):
- CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
- CINEMA 4D R14: nové funkce (02) – kalibrace kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (04) – Kamera v pohybu
- CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
- CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
- CINEMA 4D R14, nové funkce (07) – dřevo
- CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání
- CINEMA 4D R14, nové funkce (09) – Aerodynamika
- CINEMA 4D R14 – Pluginy
- Roadshow o 3D grafice/CINEMA Days 2012
- CINEMA 4D – simulace tepelné výměny
- IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...
- CINEMA 4D Net Render – aneb jak si ušetřit čas
- Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (02)
- CINEMA 4D R14, sculpting (1)
- CINEMA 4D R14, sculpting (2)
- CINEMA 4D R 14 – a ještě jednou sculpting
- Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...
- CINEMA 4D R14, kaustika
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace
- CINEMA 4D R14, globální iluminace
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru
- OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!
- MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe
- CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo
- CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit
- Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...
- MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
- CINEMA 4D R15, technický sculpting
- CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování
- MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci
- Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014