Fotografický magazín "iZIN IDIF" každý týden ve Vašem e-mailu.
Co nového ve světě fotografie!
Zadejte Vaši e-mailovou adresu:
Kamarád fotí rád?
Přihlas ho k odběru fotomagazínu!
Zadejte e-mailovou adresu kamaráda:
Tipy & triky
CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
25. července 2013, 17.16 | CINEMA 4D posledních několik verzí víceméně revoltovala, určitě se vyvíjela a to velmi výrazně. V tomto porovnání je CINEMA 4D R15 svým způsobem jiná. Nenajdeme zde žádného univerzálního hrdinu, který by symbolizoval posun a vývoj. Zastoupí jej ale několik vynikajících týmových hráčů, kteří snad více než dříve mohou potvrdit přísloví: ve dvou (ve více) se to lépe táhne. Dnešní rychlý přehled zaplníme ukázkami změn ve výpočtu.
CINEMA 4D R15 byla ohlášená. Jak jinak a kde jinde než na Siggraphu. A jak jsme si již řekli v perexu, novinek není zrovna málo. Zase ale ne dost na revoluci
V zásadě se jedná stále o stejné SDK (což je dobře pro pluginy, ale evidentně nikoli všechny, například ChamferMaker nefunguje), modernizované a upravené jsou v segmentu výpočtů následující oblasti: výpočet po síti, je opuštěn starý systém NET Renderu a nahrazen Team renderem. Výhody? Jedná se o systém, který umožňuje výpočet statického snímku po síti, kdy se jednotlivé stroje aktivně podílejí na výpočtu celku, nikoliv jen částí výsledku. Team Render je luxusně ovládán z konzole přímo v CINEMĚ 4D, ale můžeme jej ovládat i telefonem pomocí webového rozhraní a také jej můžeme využít v rámci „dávky“.
Musím podotknout, že jsem měl s Team Renderem mimo jedné zkušenosti se světly řízenými MoGraphem velmi pozitivní zkušenost, ale finální verze může být o něčem jiném a tak uvidíme, možná že maluji tohoto malého čertíka na zeď zbytečně.
Embree, kdo má procesor Intel zajásá, ale fyzikální engine dostal do vínku dva režimy Embree které výrazně akcelerují některé typy (tedy podle scény dochází ke zrychlení výpočtu nikoliv v řádech, přesto významně) výpočtů právě na procesorech Intel. Ozkouším na svém notebooku.
Zásadně byla změna technologie Irradiance Cache, produkuje podstatně lepší výsledky za lepších časů
Přibyla metoda Light Mapping (Light Cache ve Vray), metoda s výhodou generování vysoké hloubky výpočtu GI při velmi dobrých časech. Pravděpodobně nejdůležitější technologie z pohledu výpočtu GI v non unbias renderovacích systémech.
Kompletně byl přepracován systém zadání GI, vynikající předvolené řežimy – jednoduché nastavení GI a dobré výsledky.
Vynikající systéma Ambient occlusion cache, tedy cache okolního prostředí. Je to rychlé, efektní, univerzální.
Tedy rozhodně toho není málo a to je jen jeden z našich „týmových hráčů“, kdo chce vědět víc, stačí kliknout na dvě níže uvedená videa!
Video I na Vimeo.com: CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů.
Video II na Vimeo.com: CINEMA 4D R15 – novinky výpočtových technologií.
Pavel Zoch, Ph.D.
|
|
|
|
Obsah seriálu (více o seriálu):
- CINEMA 4D R14, nové funkce – rozhraní a workflow (1)
- CINEMA 4D R14: nové funkce (02) – kalibrace kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (03) – Kompozice a Morf kamery
- CINEMA 4D R14, nové funkce (04) – Kamera v pohybu
- CINEMA 4D R14, nové funkce (05) – pracovní roviny
- CINEMA 4D R14, nové funkce (06) – přichytávání a vodítka
- CINEMA 4D R14, nové funkce (07) – dřevo
- CINEMA 4D R14, nové funkce (08) – shadery Normalizer a Zvětrání
- CINEMA 4D R14, nové funkce (09) – Aerodynamika
- CINEMA 4D R14 – Pluginy
- Roadshow o 3D grafice/CINEMA Days 2012
- CINEMA 4D – simulace tepelné výměny
- IRay pro CINEMU 4D – kontakt navázán...
- CINEMA 4D Net Render – aneb jak si ušetřit čas
- Obalový design v CINEMĚ 4D – pytlíček na bonbony od A do animace (02)
- CINEMA 4D R14, sculpting (1)
- CINEMA 4D R14, sculpting (2)
- CINEMA 4D R 14 – a ještě jednou sculpting
- Cinebench 11,5 – na hranici, s kacířem! Zhodnocení benchmarku z pohledu dneška...
- CINEMA 4D R14, kaustika
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace
- CINEMA 4D R14, globální iluminace
- CINEMA 4D R14 – globální iluminace a osvětlení interiéru
- OctaneRender pro CINEMU 4D ohlášen!
- MAXON ohlašuje strategickou alianci s Adobe
- CINEMA 4D a Cindigo – integrace unbias renderovacího enginu Indigo
- CINEMA 4D a Cindigo – některé tipy, které by se mohly hodit
- Mograph, Metaball, Thinking particles a Pyrocluster – a máme pěkné mraky...
- MoGraph, asi to nejlepší, co nám CINEMA 4D nabízí a nedestruktivní modelování
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, oblast výpočtů (01)
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, modeling
- CINEMA 4D R15, evoluce – rychlý přehled, sculpting
- CINEMA 4D R15, technický sculpting
- CINEMA 4D R15 – úvod do scriptování
- MAXON CINEBENCH R15 je k okamžité dispozici + pozvánka na konferenci
- Ultimativní CUDA computing, speciální stanice pro CINEMU 4D a IRay
-
14. května 2014
Jak vkládat snímky do galerií a soutěží? Stručný obrazový průvodce
-
2. února 2012
-
23. dubna 2014
Konica Minolta přenesla výhody velkých zařízení do kompaktních modelů
-
12. června 2012
-
9. dubna 2014
-
30. listopadu 2014
Nový fotoaparát α7 II: první plnoformát s pětiosou optickou stabilizací obrazu na světě
-
15. prosince 2014
Konica Minolta pomůže živnostenským úřadům s digitalizací dokumentů
-
11. května 2014
-
26. listopadu 2014
Canon Junior Awards již posedmé ocení mladé fotografy v rámci Czech Press Photo
-
21. srpna 2014